Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012

15 εκατ. ευρώ οι απώλειες του κράτους από τις αλβανικές επιβατικές μεταφορές


Ανοιχτή πληγή όχι μόνο για τις υπεραστικές συγκοινωνίες της χώρας αλλά και για το ελληνικό κράτος το οποίο χάνει περί τα 15 εκ. ευρώ ετησίως από τα ταμεία του λόγω της μη είσπραξης φόρων, αποτελούν τα λεωφορεία της γειτονικής χώρας της Αλβανίας τα οποία και οργώνουν καθημερινά τους δρόμους ολόκληρης της χώρας.
Αποτέλεσμα αυτού είναι να έχει συρρικνωθεί κατά πολύ η κίνηση στα υπεραστικά λεωφορεία όχι μόνο της Ηπείρου αλλά και άλλων περιοχών και προς την κατεύθυνση αυτή έχει ήδη ζητηθεί από την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών να υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία για τις διεθνείς λεωφορειακές γραμμές.
Το θέμα απασχόλησε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη υπό τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη Γιάννη Καραμπίνα και με την συμμετοχή των προέδρων των υπεραστικών λεωφορείων όλης της Ηπείρου.
Όπως εξήγησε ο Πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων Γρηγόρης Γκίκας τα προβλήματα που έχουν ανακύψει λόγω της εκτέλεσης δρομολογίων εντός της χώρας μας από τα αλβανικά λεωφορεία επιλύονται μερικώς από την ισχύουσα υπουργική απόφαση και απομένει να γίνουν αρκετά ακόμη βήματα προς την κατεύθυνση της περιφερειακής ανάπτυξης και της αποκέντρωσης, ακόμη και σε επίπεδο συνεργασίας των Υπεραστικών ΚΤΕΛ όμορων περιοχών.
Ενδεικτικό της ζημίας που υπάρχει από τα αλβανικά λεωφορεία που εκτελούν σε καθημερινή βάση περί τα 100 δρομολόγια στην Ελλάδα είναι ότι η ζημία από την μη απόδοση του ΦΠΑ και των υπολοίπων φόρων υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 15 εκ. ευρώ, και σε αυτό έρχονται να προστεθούν σύμφωνα με τον κ. Γκίκα η «υποκλοπή» του έργου των ελληνικών ΚΤΕΛ αλλά και λαθραίες συναλλαγές .
Όσο για την διακρατική συμφωνία που υπάρχει προβλέποντας  σύνδεση μόνο μεταξύ πρωτευουσών, από το 2006  με μια απλή αίτηση  μπορεί να γίνει σύνδεση χωριών της Αλβανίας με την Αθήνα δια μέσω όμως και άλλων πόλεων. Έτσι για παράδειγμα ένα λεωφορείο μπορεί να ξεκινά από την Χιμάρα και να καταλήγει στην Αθήνα , με ενδιάμεσους σταθμούς την Καρδίτσα, το Βόλο, τη Λαμία, να τερματίζει το βράδυ και το άλλο πρωί και έχει ήδη επιστρέψει στην Κακαβιά. Προκειμένου λοιπόν να βρεθεί μια λύση έχει ζητηθεί να υπάρξει τροπολογία από το Υπουργείο Μεταφορών ενώ αρωγός σύμφωνα με τον πρόεδρο του Υπεραστικού ΚΤΕΛ είναι και η Περιφέρεια Ηπείρου.

www.palmosipirou.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου